Άρθρο του Νικολάου Γ. Διαμαντή Υποστρατήγου Π.Σ ε.α – Νομικού, Δημοτικού Συμβούλου Δημοτικής Συνεργασίας και Γραμματέα Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Μακρακώμης.
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος κος Κλέαρχος Περγαντάς ανακοίνωσε την ένταξη του έργου τμήματος του δρόμου Λαμίας - Καρπενησίου και συγκεκριμένα της παράκαμψης της Μάκρης και της Μακρακώμης με τον χαρακτηρισμό ότι αποτελεί «πολύ θετική εξέλιξη» και ότι η ολοκλήρωση του δρόμου (Λαμίας - Καρπενησίου) είναι στις μεγάλες προτεραιότητες της Περιφέρειας χαρακτηρίζοντας το σύνολο του έργου ως «σημαντικό και κορυφαίο για την Φθιώτιδα και την Ευρυτανία».
Πράγματι το συνολικό έργο σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Λαμία με το Καρπενήσι είναι σημαντικό και κορυφαίο για την Φθιώτιδα και την Ευρυτανία και θα έλεγα ότι η δημιουργία σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και από Καρπενήσι μέχρι Αγρίνιο και σύνδεση με την Ιωνία οδό είναι κορυφαίο και δίνει πραγματικά διεξόδους και νέους αναπτυξιακούς ορίζοντες για την περιοχή καθόσον θα δίνει γρήγορη πρόσβαση στα λιμάνια που μας συνδέουν με την υπόλοιπη Ευρώπη. Αν λοιπόν είχαμε ένταξη ενός τέτοιου έργου σίγουρα όλοι θα το χειροκροτούσαμε και θα μιλάγαμε για νέες προοπτικές του τόπου μας.
Αντίθετα μελετώντας τα στοιχεία του έργου βλέπουμε ότι από το σύνολο του έργου Λαμίας - Καρπενησίου επιλέγει να ενταχθεί ένα μέρος του δρόμου μήκους 9,6 χιλιομέτρων από τα οποία τα 3,1 αφορούν διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου και τα 6,5 νέα χάραξη. Η νέα χάραξη αφορά το μέρος του δρόμου από την έξοδο του Καστρίου μέχρι την έξοδο δυτικά της Μακρακώμης ( θέση πουρνάρι). Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 30.000.000€!!!!!!. Δηλαδή από ένα αυτοκινητόδρομο που το μήκος του ξεπερνά τα 70 χιλιόμετρα επιλέγεται να ενταχθούν τα 6,5 «εύκολα χιλιόμετρα» το κόστος των οποίων ανέρχεται σε 4.615.384,61€ ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή θα ξοδέψουμε 30.000.000€ για να αντικαταστήσουμε μία ευθεία, καθόσον το υπάρχον δίκτυο σε αυτό το κομμάτι του δρόμου έχει μόνο τέσσερις στροφές, με μία άλλη ευθεία η οποία θα παρακάμπτει δύο χωριά και τα διερχόμενα οχήματα θα έχουν χρονικό όφελος 2 με 3 λεπτά.
Εάν πραγματικά τους ενδιέφερε η ασφάλεια των οδηγών και το μέγιστο χρονικό όφελος της μετακίνησης τότε θα έπρεπε να επιλεγεί ένα άλλο μέρος του δρόμου που έχει περισσότερες και επικίνδυνες στροφές που πραγματικά δημιουργούν πρόβλημα στην ασφάλεια, δυσχεραίνουν την κυκλοφορία και προκαλούν μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις. Επιλέχτηκε το ποιο εύκολο κομμάτι του δρόμου κατασκευαστικά (χωρίς στροφές, γέφυρες και τούνελ) με το μέγιστο κόστος με αποτέλεσμα το έργο αυτό πράγματι να είναι «μια πολύ θετική εξέλιξη» για τους μεγαλοεργολάβους και τις κατασκευαστικές (μέγιστο κέρδος - ελάχιστο κόστος).
Η αποσπασματική εκτέλεση τμημάτων του δρόμου Λαμίας - Καρπενησίου ουσιαστικά δεν εξασφαλίζει την ολοκλήρωση του έργου καθόσον αυτό δεν έχει ενταχθεί στο σύνολό του και παράλληλα οδηγεί στην κατασπατάληση διαθέσιμων πόρων κατασκευάζοντας εύκολα για τους εργολάβους χιλιόμετρα και στη συνέχεια με την μέθοδο των καθυστερήσεων ή της ματαίωσης του έργου ουσιαστικά δεν υπάρχει κανένα όφελος για την τοπική κοινωνία και τους ανθρώπους της. Αντίθετα ο κλειστός αυτός αυτοκινητόδρομος δημιουργεί στους ανθρώπους της περιοχής τεράστια καθημερινά προβλήματα στην επιχειρηματικότητά τους, στις καλλιέργειες και στην επικοινωνία καθόσον έρχεται ουσιαστικά να διχοτομήσει την εύφορη κοιλάδα του Σπερχειού στο ποιο ζωντανό της σημείο δυσχεραίνοντας ουσιαστικά την καλλιέργειά της γιατί δεν επιτρέπει την άμεση επικοινωνία και καλλιέργεια της γης, πιθανόν και ίδιας ιδιοκτησίας, καθόσον τα γεωργικά και αγροτικά μηχανήματα για να περάσουν από την μία πλευρά του δρόμου στην άλλη, για να καλλιεργήσουν την γη τους θα πρέπει να πηγαίνουν από μία συγκεκριμένη έξοδο αυξάνοντας έτσι το κόστος παραγωγής (καύσιμα, εργατοώρες). Επιπλέον η διχοτόμηση αυτή της κοιλάδας του Σπερχειού δημιουργεί πρόβλημα στην αστική ανάπτυξη της περιοχής καθόσον ουσιαστικά εμποδίζει την ανάπτυξη και ενοποίηση μεταξύ των δύο αστικών πόλων Σπερχειάδας και Μακρακώμης. Με ορατό τον «κίνδυνο» η ανάπτυξη αυτών των δύο αστικών πόλων να καταστήσει το δρόμο άχρηστο πριν ακόμα αυτός ολοκληρωθεί. Ενδεχόμενα μία χάραξη βόρεια της Μακρακώμης να ήταν η ορθότερη για την περιοχή καθόσον δεν θα αφαιρούσε καλλιεργήσιμη γη και ζωτικό για την ανάπτυξη χώρο.
Τελικά η Μακρακώμη θα αποκτήσει και Νότιο περιφερειακό ο οποίος ουσιαστικά δεν λύνει κανένα από τα υπάρχοντα προβλήματα του άξονα Λαμίας – Καρπενησίου, γιατί οι περιβόητες καθυστερήσεις στην πλατεία της Μακρακώμης είναι θέμα διαχείρισης της στάθμευσης από την ΕΛ.ΑΣ (Α.Τ. Μακρακώμης) και δεν είναι ανάγκη να πληρώσουμε 30.000.000€ τα οποία αν διαθέταμε για την κατασκευή άλλου μέρους του δρόμου θα προσέφεραν ουσιαστικές λύσεις και στην καθυστέρηση και στην επικινδυνότητα του δικτύου.
Ο κος Κλέαρχος Περγαντάς Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος θεωρεί πολύ θετική εξέλιξη ένα έργο που δεν προσφέρει τίποτα, είναι ενάντια στην επιχειρηματικότητα και στην ανάπτυξη της περιοχής και εξυπηρετεί μόνο τους μεγαλοεργολάβους και τους κατασκευαστές.
Κύριε Περιφερειάρχα κανένα κομμάτι του δρόμου δεν πρέπει να γίνει αν δεν γίνει πρώτα συνολική ένταξη του έργου και οι εργασίες να ξεκινήσουν από εκεί που σταμάτησε το προηγούμενο δηλαδή από την έξοδο της σήραγγας Παύλου Μπακογιάννη. Ο δρόμος αυτός βεβαίως και πρέπει να εξυπηρετεί το Καρπενήσι αφορά όμως κυρίως την Δυτική Φθιώτιδα και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποβαθμίζει την περιοχή και να εμποδίζει την ανάπτυξή της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου